Tuesday, January 10, 2012

Cangkul Oh Cangkul

Jika korang sedang memikirkan mengambil berkebun sebagai HOBI baru korang maka korang perlu juga memikirkan peralatan yang perlu korang sediakan terlebih dahulu sebelum memulakan aktiviti berkebun.

Kat sini aku nak share skit la ngan korang peralatan yang aku gunakan untuk aktiviti berkebun aku.

Cangkul
Cangkul


Cangkul
Kalau korang tengok cangkul yang aku gunakan mesti berbeza dengan cangkul yang biasa kita tengok waktu zaman kita kecil-kecil dahulu atau masa ayah,atok nenek kita gunakan dahulu.
Cangkul ni cukup berbeza dengan cangkul dahulu sebab ianya diperbuat daripada besi dan ringan.Jadi takdela penat sangat kalau korang hendak mengamburkan tanah atau membuat batas..... hahhahahahaha
Cangkul ni korang boleh dapat di kedai HARDWARE yang berdekatan dengan tempat tinggal korang,tanye jer dengan apek kedai tu CANGKUL MODEN .... sure dia akan keluarkan cangkul yang same dengan gambar diatas ....

070707: Mesti korang tertanya-tanya kenapa aku gunakan cangkul ni?Jawapannya senang jer AKU NI PERKEBUN MODEN walaupun teknik-teknik berkebun aku tak cukup moden ... hahahhahahahah